Patates Diyeti Nedir Nasıl Yapılır

0

Nişastası yüksek oranda olan patates, haşlama yöntemi ile tüketildiğinde daha sağlıklı bir besin özelliği sağlar. Patates diyeti de bu nedenle haşlanmış patates üzerinde programlanmıştır. Patates; demir, folik asit, lif ve potasyum gibi vücudun ihtiyacı olan mineralleri içerir. Haşlanmış patates bu açıdan ihtiyacınız olan vitamin-mineralleri karşılar. Aynı şekilde haşlanmış patatesin kalorisi de kızartmaya oranla daha azdır.

Gramaj-porsiyonuna göre; haşlanmış patatesin kcal değerleri şöyle:

  • 1 küçük porsiyon-100 gr
  • 1 adet haşlanmış patates kalori değeri- 93 kcal
  • 1 orta porsiyon-200 gr haşlanmış patates -183 kcal
  • 1 büyük porsiyon-300 gr haşlanmış patates – 279 kcal

Patates Diyeti Nedir

Patates diyeti, diyetin ana temasını  patatesin oluşturduğu bir diyet programıdır. Patates herkes tarafından sevilen ve tercih edilen bir besindir. Özellikle patates kızarması her ne kadar kızartma adı altında sağlıklı olmasa da vazgeçilmez yemekler arasındadır. Fakat patates diyeti haşlanmış patates odaklı uygulanır. Kısa sürede hızlı bir şekilde kilo verdiren diyet listelerinde, patates diyeti de karşımıza çıkar. Aynı zamanda haşlanmış patates ile yoğurt tüketimi de diyet listenizde yer verebilirsiniz. Özellikle ev yapımı yoğurt olmasına özen gösterin.

Patates lif açısından zengin besin değerine sahiptir. Aynı zamanda tok tutma özelliği ile uzun süre açlık hissetmenizin önüne geçer. Haşlanmış patatesin kalorisi de düşük olduğundan dolayı diyetler için güvenilir ve sağlıklı bir besin özelliği taşır. Patates diyeti uygulamak isteyenlerin, bazı noktalara dikkat etmesi gerekir. Özellikle, diyete uygun şekilde patatesi haşlamanız gerekir. Tuz ve yağ kullanmadan haşlanmış patatesi tüketmek önemlidir. Aynı zamanda haşladığınız patatesi dilimlemeden önce bir süre bütün şekilde buzdolabında bekletmeniz önem taşır. Dinlemiş haşlanmış patates ile ihtiyacını olan, vitamin-mineralleri kalorisi düşük şekilde alabilirsiniz.

Patates Diyeti Nasıl Yapılır

Haşlanmış patates ile diyet programı değişkenlik gösterebilir. Örnek diyet listesine göre değerlendirebilirsiniz. Sizlere sunduğumuz 3 günlük haşlanmış patates diyeti ile ilgili öncelikle öğrenmek istediklerinizi doktorunuza danışabilirsiniz. Çünkü kişiden kişiye vücut kitle indeksi değişiklik gösterir, ayrıca herkesin vücut özellikleri farklı olduğundan dolayı besinlerin etkisi de değişir.

Patates diyeti nasıl yapılır, örnek diyet listesi şöyledir:

1.gün

  • Kahvaltı: 1 adet haşlanmış patates, 4 yemek kaşığı yoğurt.
  • Öğlen yemeği: 1 adet haşlanmış patates, 4 yemek kaşığı yoğurt
  • Akşam yemeği: 8 yemek kaşığı yoğurt.

2.gün:

  • Kahvaltı: 4 yemek kaşığı yoğurt.
  • Öğlen yemeği: 1 adet haşlanmış patates ve 3 yemek kaşığı yoğurt.
  • Akşam yemeği: 1 adet haşlanmış patates ve 8 yemek kaşığı yoğurt.

3.gün:

  • Kahvaltı: 1 adet haşlanmış patates.
  • Öğlen yemeği: 1 adet haşlanmış patates ve 3 yemek kaşığı yoğurt.
  • Akşam yemeği: 4 yemek kaşığı yoğurt.

Patates diyeti uygularken, her gün düzenli bir şekilde en az 2litre su içmeniz gerekir. Ayrıca şekersiz şekilde gün içinde 3 bardak siyah çay veya yeşil çay da tüketebilirsiniz. 3 günlük uygulama sonrası, yemek öğünlerinizi aniden artırmanız sakıncalı olabilir. Aynı şekilde hafif yemek öğünlerine devam etmeniz tavsiye edilir.

Patates Diyeti Zararlı Mı?

  • Patates diyetiyle gün içinde, maksimum 780 kalori alırsınız. Diyetin son günü ise kalori daha da düşer. Bu durumda günlük almanız gereken kalori miktarını karşılamadığı takdirde enerjiniz düşebilir.
  • Enerjiniz düşerse; halsizlik, yorgunluk, baş dönmesi gibi durumlar ile karşılaşabilirsiniz.
  • Patates diyeti sadece, haşlanmış patates ve yoğurt ayrıca suyla sınırlandırılmış bir diyet programıdır. Tahıl, et ve meyve, sebze gibi besinlerin hiçbirine yer verilmiyor. Bu durum bünyenizde halsizlik ve durgunluk gibi şikayetler ile karşılaşmanıza yol açabilir.
  • Nişasta açısından zengin olan patates, glisemik indeksi yüksek bir besindir. 100 gram haşlanmış patatesin, glisemik indeksi 82 oranındadır. Çeşitli sebzelerden daha yüksektir. Bu nedenle patates diyetini şeker hastalığı olanların uygulaması tavsiye edilmez.
  • Ayrıca, genel olarak şok diyet ya da tek besine odaklı diyetlerde olduğu gibi; patates diyetini bıraktığınızda beslenmenize dikkat etmezseniz verdiğiniz kiloları daha hızlı bir şekilde alabilirsiniz.
Yorum Yapın