B Vitamini Hangi Besinlerde Bulunur

0

B vitaminleri, erkeklerde kas gücünü artırır ve kasın gelişmesine katkı sağlar. Ayrıca özellikle hamile kadınların, B vitamini tüketmeleri önem teşkil eder. Böylece olası mide bulantılarının önüne geçilir. Enerjiyi yükseltir, preeklampsi riskini de düşürürler.

B vitaminleri aynı zamanda; bağışıklık sisteminin de düzenli çalışmasını sağlar. Beyin fonksiyonlarının düzgün bir biçimde işleyebilmesi için B grubu vitaminlerine ihtiyacımız vardır. Ayrıca merkezi sinir sistemini koruyan ve kırmızı kan hücrelerini artıran vitaminlerde B vitamin grubudur. Bu nedenle yaşam fonksiyonlarımızda önemli bir etkiye sahiptirler. B vitaminin sekiz türünü içeren besinlere; B vitamini kompleksi denilir. B vitamini grubunun, alt türleri kendi alanında farklı numaraya sahiptir. B vitamini hangi besinlerde bulunur; sebze, meyve, tahıllı besinler, baklagiller gibi daha sayısız sağlıklı besinde yer alır.

B vitamini türleri şöyle;

  • B1-Tiamin
  • B2-Riboflavin
  • B3-Niasin, pantotenik asit, biyotin ve folat şeklinde de anılabilir.
  • B4
  • B5-Pantotenat
  • B6-Piridoksin, B7, B8,
  • B9-Folat, B10, B11
  • B12-Cobalamin

 

B Vitamini Hangi Besinlerde Bulunur

B vitamini hangi besinlerde bulunur; genellikle baktığımızda her türlü besinde bulunduğunu söyleyebiliriz. Bu nedenle, dengeli ve özellikle sağlıklı bir şekilde beslenen kimse de B vitamini eksikliği görülmez. Fakat bazı durumlarda, beslenmenin dışına eksiklik durumu ile karşılaşılabilir. Örneğin; yaş, cinsiyet, hamilelik, ilaç, alkol kullanımı, cinsiyet gibi faktörler kişinin vücudunun B vitamine karşı ihtiyacını artırır. Böylece olası B vitamini eksikliği doğar ve zayıflık, halsizlik, yorgunluk, unutkanlık gibi semptomlar gözlemlenebilir. Bu gibi durumlarda, doktor kontrolü önemlidir. B vitamini eksikliğinizi kan tahlili sonucu test ettirebilir ve sonuca göre, takviye yapabilirsiniz.

B vitamini hangi besinlerde bulunur, genel olarak şöyledir:

B1 Vitamini:

B vitamini hangi besinlerde bulunur; B vitaminin ilk sırasında yer alan B1 vitamini; Ay çekirdeği, fındık, ceviz, yer fıstığı, badem, Şam fıstığı, sarımsak, kestane, buğday, bira mayası, yürek, fasulye, susam, bira mayası, maydanoz, bezelye, nohut, mercimek, enginar, karnabahar gibi çeşitli besinde bulunur. Aynı zamanda, kepekli tahıllar, süt, yumurta, koyu yeşil yapraklı sebzeler, karaciğer gibi besinler B1 vitamini açısından zengindir. Ayrıca, yiyecekleri ısıtmak, pişirmek ya da su ile kaynatmak; B1 vitaminini yok eder. B1 vitamini suda çözündüğü için, pişirme suyuna karışır. Bu nedenle, kahverengi pirinç, beyaz pirince göre 10 kat Tiamin içerir.

B2 Vitamini:

Kırmızı et, balık, karaciğer, süt, yumurta, soya fasulyesi, ıspanak, domates, mantar, yeşil yapraklı bitkiler, kuru baklagiller, böbrek, bira, ekmek mayası, muz gibi besinlerde bulunur. Aynı şekilde; tahıllar, kuşkonmaz, maydanoz, enginar, avokado, Arnavut biberi, kuşüzümü, bezelye, mantar, fındık, balkabağı, kuşburnu, adaçayı, yeşil sebzelerde B2 içerir.

B3 vitamini:

B vitamini hangi besinlerde bulunur; B3 vitamini; Somon balığı, ton balığı, sığır ve kuzu eti, hindi, tavuk, kuşkonmaz ve buğday gibi besinlerde bulunur. Aynı zamanda dana ciğeri, dana-koyun eti, tavuk göğüs eti, sardalya, mantar, bezelye, ayçekirdeği ve tahinde de bulunur.

B5 vitamini:

Yumurta, kuruyemişler, balık, tavuk, dana eti, karaciğer, peynir, fasulye, kuru baklagiller, tahıllar, avokado, mısır, patates, bezelye, karnabahar, mantar, brokoli, lahana, kara lahana, somon, yumurta, fındık, süt, buğday, yer fıstığı, soya fasulyesi ve pekmez besinlerde yer alır.

B6 vitamini:

Tuna, somon gibi balık çeşitleri, tüm tahıl çeşitleri, sığır karaciğeri, dana kıyma, patates, ıspanak, karpuz gibi çeşitli bitkisel ve hayvansal besinlerde bulunur. Aynı zamanda ay çekirdeği, fındık, Şam fıstığı, pirinç, buğday kepeği, sarımsak, ciğer, susamda da yer alır.

B7 Vitamini:

Yumurta, somon, peynir, maya, karaciğer gibi besinlerde bulunur.

B9 vitamini:

Et, kepekli tahıl, turunçgiller, pancar, balık, bakliyat, karaciğer, böbrek, güçlendirilmiş tahıllar ve turunçgiller B9 vitamini içerir.

B10 vitamini:

Yumurta sarısı, haşlanmış patates, fındık, fıstık, bira mayası, süt ürünleri gibi besinlerde bulunur.

B11 vitamini:

Karaciğer, böbrek, kırmızı et, ıspanak, marul, yumurta, ekmek, portakal, muz gibi besinlerde yer alır.

B12 vitamini:

Yoğurt, süt, kefir, kırmızı et, sakatat, tavuk, karides, soya sütü, et, somon, peynir, yumurta, güçlendirilmiş kahvaltı gıdaları, kabuklu deniz hayvanları, karaciğer ve böbrek güçlü B12 vitaminleri arasındadır. B vitamini hangi besinlerde bulunur açısından, B12 içeren besinler önemli bir vitamin kaynağıdır.

Yorum Yapın